می گویم ...

آموخته ام، ... ببینم ندیده ها را، ... بشنوم نشنیده ها را، ... بدانم ندانسته ها را، ... بفهمم دوست داشتن ها و تنفرها را، ... تصمیم بگیرم، ... عمل کنم و ... محکم بایستم. .

تنها دانستم سکوت جایز نیست.
زیـــــــرا آزادی, سپیدی و مهر را می ستایم ... و اینک از آن بی بهره ایم
پس می جنگم و تنها چاره مان این است.


و سخنم با پلیدان روسیاه این است:
گیرم در باورتان به خاک نشسته ام
وساقه های جوانم از ضربه های تبرهاتان زخم دار است
باریشه چه می کنید
گیرم بر سر این بام بنشسته در کمین پرنده ای
پرواز را علامت ممنوع میزنید
با جوجه های نشسته در آشیانه چه می کنید
گیرم که میزنید
گیرم که می کشید
گیرم که می برید
با رویش ناگزیر جوانه چه می کنید

با پشتیبانی Blogger.

آخرین مطالب

پارسی بگوییم ...

آخرین خبرها






۱۳۹۲ مرداد ۲۴, پنجشنبه
یکی از جالبترین! سوره های قران که نشان دهنده ی اوج توانایی! نویسنده ی ان است متن سوره الرحمن است. سوره ای که دارای 78 ایه است و از این 78 ایه 31 ایه ان بطرز بسیارعجیبی! تکراری هستند. یعنی یک ایه را 31 بار تکرار کرده است. متن ایه چنین است :

« کدامین نعمت های پروردگارتان را انکار میکنید ! »
( ایات 13 ، 16، 18، 21، 23، 25، 28، 30، 32، 34، 36، 38، 40، 42، 45، 47، 49، 51، 53، 55، 57، 59، 61، 63، 65، 67، 69، 71، 73، 75، 77 )

توجه می فرمایید! تقریبا در هر یک ایه در میان یکبار جمله ی مذکور را بکار برده است. معمولا کسانیکه سخنان و ادعاهایشان دارای منطق بسیار ضعیفی است و چیز جدیدی برای ارائه دادن ندارند به تکرار مکرارات می پردازند. دقیقا مثل نویسنده این سوره. البته نویسنده این سوره دیگه شورش را دراورده! گویی فقط میخواسته یک صفحه ای پر کرده باشد. جالبش اینست که نام اینرا هم گذاشتند فصاحت و بلاغت!! خوب الله ، محمد، نویسنده ی عزیز! تو که ادعای خدایت گوش فلک رو کرده! اگر سخنت راست و منطقی است پس اینهمه تکرار برای چیست؟ ایا بهتر نبود بجای 31 بار تکرار کردن یک جمله ی بی معنی که هیچ سودی برای بشر ندارد یک جمله ی درست در مون میگفتی که هم راهگشای زندگی مردم باشد و هم پیروانت صبح تا شب کل ایات قران رو زیر و رو نکنند تا با دروغ یک چیزی سمبل کنند و به عنوان معجزه بخورد مردم بدهند!

باری، در زبان فارسی یک ضرب المثل بسیار زیبا داریم که میگوید «کم گوی و گوزیده گوی چون در» ولی مثل اینکه الله به چنین چیزی اعتقادی ندارد! و بیشتر با گزافه گویی حال میکند!

۴ نظر:

  1. تو دیگه چی میگی!

    پاسخحذف
  2. احتمالا مملی در موقع نزول این ایه داشته با اونجای عایشه 7 ساله ور میرفته

    پاسخحذف
  3. سلام، بعنوان مسلمان ، به این همه توجه احسن می گویم و احترام نویسنده را دارم. ولی این قرآن خود گفته بعضی‌ها با خواندن آن به آگاهی بیشتر و برخی گمراه می‌شوند.

    پاسخحذف
  4. بدبخت و بیسواد ویتم بوده انتظار بیشتر داشتی ؟

    پاسخحذف